Meme kanseri hastalarına D vitamini uyarısı
Meme kanseri teşhisi koyulduğunda D
vitamini eksikliği olan kadınların ölme riskinin diğerlerine göre daha
fazla olduğu bildirildi.
Kanadalı araştırmacılar, D vitamini
eksikliği olan ve meme kanseri teşhisi konulan kadınlarda, metastaz
riskinin D vitamini seviyesi normal olanlara göre yüzde 94, bu
hastaların meme kanserinden ölme riskininse yüzde 73 fazla olduğunu
belirtti.
Bu verilerin D vitamini ve meme kanserinin gelişimi arasında bağ
olduğunu gösterdiğini, ancak neden-sonuç ilişkisi olduğunu söylemenin
bu aşamada mümkün olmadığını ifade eden Toronto Üniversitesinden Pamela
Goodwin, araştırmanın başka klinik deneylerle de doğrulanması
gerektiğini belirtti.
Goodwin, meme kanserine yakalananlarda D vitamini eksikliğine bu
kadar sık rastlanmasının, hastalığın gelişimi ve sonunda bu kadar
olumsuz etki yaratmasının endişe verici olduğunu da söyledi.
Araştırma, meme kanseri teşhisi konan ve Toronto Üniversitesine ait
3 hastanede 1989-1995'te tedavi gören ortalama 50 yaşındaki 512 kadın
üzerinde yapıldı. Hastalar 2006'ya kadar izlendi.
Teşhis sırasında, bu kadınların yalnızca yüzde 24'ünün vücudundaki D vitamini seviyesi yeterli düzeyde çıktı.
D vitamininin normal seviyesinin 80-120 nanomol litre olduğunu
belirten Goodwin, vücudunda yeterli oranda D vitamini olan hastaların
yüzde 83'ünde metastaz görülmediğini veya hastalığın tekrarlamadığını,
yüzde 85'inin halen hayatta olduğunu vurguladı. Goodwin, D vitamini
eksikliği olan kadınlarınsa sadece yüzde 69'unda metastaz olmadığını ve
yüzde 74'ünün hayatta kalmayı başardığına dikkati çekti.
Araştırmada ayrıca, D vitamini eksikliği olan bazı hastaların
menopoza girmeden önce meme kanserine yakalanma olasılığının daha fazla
olduğu ortaya çıktı. Bu kişilerin aşırı kilolu olduğu gözlenirken,
vücutlarındaki ensülin seviyesinin yüksek ve tümörün daha "saldırgan"
olduğu da rapor edildi.
"American Society of Clinical Oncology" dergisinde yayımlanan
araştırmaya imza atan bilim adamaları, meme kanseri ve bu kanserden
ölme riskini azaltmak için D vitamini desteği alınmasını önermeden önce
başka klinik deneylerin yapılması gerektiğini de vurguladı.
D vitamini ile başta bağırsak ve prostat olmak üzere diğer kanser
türleri arasında bağ olabileceği, daha önce yapılan araştırmalarda
ortaya konulmuştu.
Kalıcı Bağlantı Yorum (yok) Yorum yaz!